Hard Rock Cafe brengt muzikale ode aan alle vrouwen
Hele maand maart in het teken van optredens, speciale cocktails en merchandise
Deze maand geeft Hard Rock Cafe vrouwen wereldwijd een podium. Ook letterlijk, met tal van evenementen en concerten waarvan de opbrengst naar de Hard Rock Heals Foundation gaat die zich inzet voor vrouwgericht gezondheidsonderzoek. Hard Rock Cafe Antwerpen en Brussel verwennen hun bezoekers alvast met speciale optredens, limited edition merchandise en drie verrassende dranken.
De Hard Rock Heals Foundation zet zich de hele maand in voor ‘Rock Women’s Health’, samen met de Amerikaanse zangeres Jordin Sparks en de organisatie ‘Women Who Rock’ die vrouwgericht gezondheidsonderzoek steunt. Omdat internationale Vrouwendag op 8 maart valt, wil Hard Rock Cafe – via muziek – deze maand meer aandacht vragen voor vrouwenrechten én gezondheidsbewustzijn. De opbrengst van de verschillende concerten en evenementen gaat integraal naar het onderzoeksinstituut Magee-Womens Research Institute & Foundation.
Hard Rock Cafe Antwerpen en Brussel serveren alvast drie speciale dranken: Rock'n Rose Spritz, Tito's CAUSE-MO en de mocktail Strawberry Basil Lemonade. Ook kan je een co-branded T-shirt op de kop tikken, speciaal ontworpen door Women Who Rock. “We zijn blij om met Hard Rock Cafe samen te werken rond de toekomst van vrouwen”, vertelt Melinda Colaizzi, oprichtster van Women Who Rock. "We zetten de kracht van muziek in om het leven van vrouwen over de hele wereld te verbeteren. En we zullen de kracht van vrouwen wereldwijd blijven aanwakkeren, één Hard Rock-podium per keer."
Over Women Who Rock (WWR)
Women Who Rock ondersteunt vrouwgericht gezondheidsonderzoek. Op WWR-benefietconcerten spelen alleen maar vrouwen. De opbrengst van de concerten gaat naar het Magee-Womens Research Institute, voor levensreddend onderzoek naar de gezondheid van vrouwen. Naast benefietconcerten biedt Women Who Rock een volledige kleding- en accessoireslijn en houdt de organisatie ook wereldwijd campagnes, inzamelacties en pop-upevenementen.
Over Magee-Womens Research Institute (MWRI)
MWRI, gevestigd in Pittsburgh, is het grootste onderzoeksinstituut van de VS dat zich toelegt op onderzoek naar de gezondheid van vrouwen en reproductieve biologie. De onderzoeksagenda is breed en strekt zich uit over reproductieve biologie en ontwikkeling, zwangerschap, vrouwelijke infectieziektes, vruchtbaarheid, kanker, bekkengezondheid en welzijn van vrouwen algemeen.
Over Hard Rock®
Met vestigingen in meer dan 70 landen en 265 locaties, waaronder hotels, casino's, Rock Shops®, evenementenruimtes voor liveoptredens en cafés in eigen beheer of onder licentie, is Hard Rock International (HRI) een van de bekendste ondernemingen ter wereld. Daarnaast lanceerde HRI in 2020 een joint venture (Hard Rock Digital), een online wedkantoor, een retail wedkantoor en een online gamingplatform. Hard Rock is ook eigenaar van de grootste en meest waardevolle verzameling van muziekmemorabilia ter wereld, die meer dan 86.000 stukken telt, waaronder een gitaar van Eric Clapton. Die stukken staan tentoongesteld in de verschillende vestigingen wereldwijd. In 2022 werd Hard Rock Hotels voor het tweede jaar op rij geëerd als nummer-één-merk in Outstanding Guest Satisfaction onder de Upper Upscale Hotels in J.D. Power's North America Hotel Guest Satisfaction Study. Het iconische merk kreeg deze erkenning voor het vierde achtereenvolgende jaar. HRI is ook het eerste particuliere gamingbedrijf dat voor het tweede jaar van Deloitte Private en The Wall Street Journal de titel Best Beheerde Bedrijf in de VS kreeg. Hard Rock werd in Forbes Magazine in de schijnwerpers gezet als een van de Beste Werkgevers voor Vrouwen, Diversiteit en Nieuwe Afgestudeerden en een grote topwerkgever in de reis- & vrijetijds-, gaming- en entertainmentsector. Bij de Global Gaming Awards 2022 werd Hard Rock voor de tweede keer in vier jaar uitgeroepen tot Land-Based Operator of the Year. Hard Rock Hotels & Casinos eindigde ook op de eerste plaats in de ranglijst van de 2021 Casino Gaming Executive Satisfaction Survey, een onderzoek dat werd gevoerd door Bristol Associates Inc. en Spectrum Gaming Group. Meer informatie over Hard Rock International is terug te vinden op www.hardrock.com of shop.hardrock.com.
Voor meer informatie:
RCA I Evelien Olaerts I evelien.olaerts@rca.be I www.rcapress.be