Hard Rock Cafe lanceert nieuw menu met steakburger met eetbaar laagje bladgoud (24 karaat)

Officiële lancering op de oprichtingsdag van Hard Rock: ook instaproof milkshakes, miniburgers en sharefood

BRUSSEL, België, 6 juni 2019 Hard Rock International maakt de meest uitgebreide menuvernieuwing in zijn geschiedenis bekend met meer dan 20 items die op vrijdag 14 juni 2019 hun debuut maken op locaties overal ter wereld. Het nieuwe menu van dit legendarische restaurant zet de schijnwerpers op het gamma splinternieuwe, bekroonde steakburgers. Met de eerste eetbare 24-Karat Gold Leaf Steak Burger™ op kop, die deels ten goede zal komen aan Action Against Hunger. De steakburgers zijn niet de enige nieuwkomers op het menu van Hard Rock. Dat bevat ook instaproof milkshakes met een vleugje alcohol, kleine hamburgers en sharefood. Ideaal voor fans om avontuurlijke keuzes te maken en hun smakelijkste afspeellijst samen te stellen. De wereldwijde lancering van het nieuwe menu gebeurt op de dag van de oprichting van Hard Rock als hommage aan de originele legendes die er al waren toen het eerste Hard Rock Cafe aan de Old Park Lane in Londen op 14 juni 1971 de deuren opende met als missie de beste burgers en milkshakes ter wereld te serveren.

Dé vedettes – de nieuwe, bekroonde steakburgers van Hard Rock Cafe – zijn gemaakt met een eigen mix van vers, 100% gecertificeerde Angus Beef®, met als resultaat de lekkerste burger ooit. Net als de snaren van een gitaar perfect gestemd zijn om een prachtige melodie te spelen, is elk detail van belang bij het maken van de beste burger. Met hun heerlijke tomaatjes – versgebakken getoaste broodjes, typische sauzen en kwaliteitsgroenten – geven de nieuwe steakburgers van Hard Rock Cafe iedereen een legendarische proefbelevenis. De kaart omvat:

· ​ ​ ​ ​ ​ ​ 24-Karat Gold Leaf Steak Burger™ – De uitblinker in de lijst is deze unieke blingbling burger. Een verse steakburger van 227 g met een eetbaar laagje bladgoud van 24 karaat met cheddarkaas, sla, trostomaten en rode ui. Dit is glitter, glamour en puur goud – legendarische kost enkel beschikbaar bij Hard Rock! Via de Hard Rock Heals Foundation gaat een deel van alle opbrengsten van de 24-Karat Gold Leaf Steak Burger™ naar Action Against Hunger om de strijd tegen honger in de wereld te helpen bestrijden. De continue inspanningen van Hard Rock op het vlak van liefdadigheid sluiten aan bij de motto’s van het merk ‘Love All - Serve All’, ‘Take Time to Be Kind’ en ‘Save the Planet’. Tegelijk vervult Hard Rock zijn engagement om iets terug te geven aan de gemeenschap en van de wereld een betere plek te maken.

· ​ ​ ​ ​ ​ ​ Original Legendary® Burger – De burger waarmee het allemaal begon! Deze absolute favoriet bij liefhebbers is een verse steakburger van 227 g met gerookte bacon, cheddarkaas, knapperige uiringetjes, sla en trostomaat, geserveerd met de legendarische Hard Rock steaksaus.

· ​ ​ ​ ​ ​ ​ Big Cheeseburger – Deze kaashemel is een burger met drie plakjes cheddarkaas gesmolten op een 227 g verse steakburger, geserveerd met sla, trostomaat en rode ui.

· ​ ​ ​ ​ ​ ​ Double Decker Double Cheeseburger – Een hommage aan de ‘Down Home Double Burger’ van Hard Rock uit 1971 en aan de iconische dubbeldekkers die de Londense roots van het merk onderstrepen. Deze burger staat voor niet minder dan 454 g vlees met twee verse steakburgers van 227 g op elkaar met Amerikaanse kaas, mayonaise, sla, trostomaten en rode ui.

· ​ ​ ​ ​ ​ ​ BBQ Bacon Cheeseburger – Deze verse steakburger van 227 g is gekruid en dichtgeschroeid met een typisch kruidenmengsel, overgoten met een huisgemaakte barbecuesaus, knapperige, flinterdunne uien, cheddarkaas, gerookte bacon, sla en trostomaat.

“Ons doel is om onze gasten eten, drinken en amusement van de bovenste plank te bieden, telkens als zij op bezoek komen. Dit is de meest ingrijpende menu-innovatie in de geschiedenis van het merk. Ze weerspiegelt onze wil om alles fris te houden, van onze muziek tot ons menu, op alle Hard Rock-locaties overal ter wereld”, aldus Stephen K. Judge, President Cafe Operations bij Hard Rock International. “We zijn bijzonder blij onze bekroonde steakburgers, milkshakes met een vleugje alcohol, miniburgers en sharefood te kunnen introduceren, en uiteraard ook onze indrukwekkende en heerlijke 24-Karat Gold Leaf Steak Burger™. Ze maken de totaalervaring van topniveau compleet, zowel op het vlak van food als van amusement.”

Hoewel nieuw op het menu, stonden de steakburgers van het Hard Rock Cafe eerder al in de schijnwerpers. Want deze typische steakburger van het merk heeft al beloningen binnengehaald nog vóór de wereldwijde lancering ervan, zoals ‘Fan Favorite’ op de 2019 Riverwalk Fort Lauderdale Burger Battle, ‘Best Burger’ op de 2019 Porthole Cruise Editor-in-Chief Awards en ‘Ultimate Winner/Best in Miami’ op het 2018 Miami Times Burgerfest.

Shake It Up
Met hun instaproof troeven – verbluffende garneringen en felgekleurde toppings – zullen liefhebbers eerst een snap willen maken van de nieuwe Boozy Milkshakes van Hard Rock Cafe voor zich eraan tegoed te doen. De klassieke smaken kregen extra pit, zoals Strawberry Cheesecake en Cookies & Cream, zodat gasten kunnen genieten van deze ‘over-the-top’ milkshakes in een versie met of zonder alcohol naast een steakburger of gewoon apart als schandalig lekker dessert.

Het hele jaar door zal Hard Rock Cafe op specifieke momenten milkshakevarianten aanbieden voor speciale gelegenheden of vakanties. De zeer geliefde milkshakes die werden vrijgegeven op Valentijn, St. Patrick’s Day en tijdens de Pride-maand, gaven de gasten al een voorsmaakje van deze exclusieve drankjes die het hele jaar beschikbaar zullen zijn. Voor fans op zoek naar een zoetertje zonder alcohol, zijn er ook de non-boozy milkshakeopties met dezelfde heerlijke smaken.

Ga op avontuur en creëer je eigen smaakervaring
Gasten die hun eigen playlist op het menu willen maken, zullen de nieuwe miniburgers en sharefood van Hard Rock Cafe zeker op prijs stellen. Van de heerlijke One Night in Bangkok Spicy Shrimp™ tot miniburgers met whisky/bacon jam en flatbread met drie kazen & romatomaten, iedereen aan tafel kan zich verlekkeren aan zijn favoriete gerechtjes op het menu. Of liefhebbers nu solo op smaakavontuur willen trekken bij hun maaltijd of samen willen komen met vrienden om allerhande schotels met miniburgers en sharefood te delen, één ding is zeker: alle gasten kunnen naar hartenlust hun eigen maaltijd en amusement orkestreren in Hard Rock Cafe.

Kom naar de Burgers & Beats-lanceringsevents voor het nieuwe menu van Hard Rock Cafe
Hard Rock Cafe-locaties overal ter wereld zullen dit nieuwe menu op 14 juni 2019 in de kijker stellen, geheel in de spirit van het Hard Rock-merk door fans uit te nodigen om een eerste proevertje van het nieuwe menu te proberen en te feesten op te gekke Burgers & Beats-lanceringsevents. Daar zal livemuziek te horen zijn van populaire groepen en dj’s, met grote kick-offevenementen in Hard Rock Cafe New York Times Square, Hollywood Blvd., Las Vegas, Nashville, Boston, Chicago, Madrid en Rome. Voor extra details over de Burgers & Beats-events van Hard Rock kunnen gasten terecht bij hun lokale Cafes om meer te weten over de feestjes en hoe ze kunnen deelnemen. ​ 

Over Hard Rock®:
Hard Rock International (HRI) is wereldwijd een van de meest erkende bedrijven, met locaties in 73 landen, waaronder 184 cafés, 237 Rock Shops®, 28 hotels en 11 casino’s. Hard Rock heeft de meest waardevolle verzameling muziek-memorabilia, en alles startte met een gitaar van Eric Clapton. Deze verzameling is overal ter wereld te bewonderen. Hard Rock is ook gekend voor zijn verzamelbare mode- en muziekmerchandise, die te koop is in de Rock Shops en online op https://shop.hardrock.com. HRI is de eigenaar van het wereldwijde handelsmerk voor alle Hard Rock merken, zoals de Hard Rock Live® zalen. Het bedrijf is eigenaar, uitbater en franchisehouder van Cafes in iconische steden als Londen, New York, San Francisco, Sydney en Dubai. HRI is ook eigenaar licentiehouder en of manager van hotels/casino’s over de hele wereld, zoals de twee meest succesvolle ‘Hotel & Casino’ sites in Tampa en Hollywood, FL., allebei eigendom van en gerund door de HRI moedermaatschappij The Seminole Tribe of Florida. Andere opwindende ‘Hotel & Casino’s’ zijn er onder meer in Atlantic City en Punta Cana. De Hard Rock Hotels liggen in Bali, Cancun, Daytona Beach, Desaru Coast, Ibiza, Londen, Orlando, Shenzhen. Er komen nieuwe Hard Rock Cafes in onder meer Piccadilly Cirus in het Verenigd Koninkrijk, Kathmandu, Nepal, Kyoto, Japan, Asuncion, Paraguay en Chandigarh, India. Nieuwe Hard Rock Hotels, Casino’s of Hotel & Casino projecten staan op til in Amsterdam, Berlijn, Boedapest, Dublin, Los Cabos, Madrid, Malediven, New York City, Ottawa, Sacramento, Dalian en Haikou in China. In 2018 werd Hard Rock International door Forbes Magazine gekozen tot Top Employer for Women en op de Global Gaming Awards tot Land Operator of the Year. In 2019 werd Hard Rock International uitgeroepen door Forbes Magazine tot een van ‘America’s Best Large Employers’. Meer informatie over Hard Rock International vindt u op www.hardrock.com

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Hard Rock

Over Hard Rock®:

Hard Rock International (HRI) is wereldwijd een van de meest erkende bedrijven, met locaties in 73 landen, waaronder 184 cafés, 237 Rock Shops®, 28 hotels en 11 casino’s. Hard Rock heeft de meest waardevolle verzameling muziek-memorabilia, en alles startte met een gitaar van Eric Clapton. Deze verzameling is overal ter wereld te bewonderen. Hard Rock is ook gekend voor zijn verzamelbare mode- en muziekmerchandise, die te koop is in de Rock Shops en online op https://shop.hardrock.com. HRI is de eigenaar van het wereldwijde handelsmerk voor alle Hard Rock merken, zoals de Hard Rock Live® zalen. Het bedrijf is eigenaar, uitbater en franchisehouder van Cafes in iconische steden als Londen, New York, San Francisco, Sydney en Dubai. HRI is ook eigenaar licentiehouder en of manager van hotels/casino’s over de hele wereld, zoals de twee meest succesvolle ‘Hotel & Casino’ sites in Tampa en Hollywood, FL., allebei eigendom van en gerund door de HRI moedermaatschappij The Seminole Tribe of Florida. Andere opwindende ‘Hotel & Casino’s’ zijn er onder meer in Atlantic City en Punta Cana. De Hard Rock Hotels liggen in Bali, Cancun, Daytona Beach, Desaru Coast, Ibiza, Londen, Orlando, Shenzhen. Er komen nieuwe Hard Rock Cafes in onder meer Piccadilly Cirus in het Verenigd Koninkrijk, Kathmandu, Nepal, Kyoto, Japan, Asuncion, Paraguay en Chandigarh, India. Nieuwe Hard Rock Hotels, Casino’s of Hotel & Casino projecten staan op til in Amsterdam, Berlijn, Boedapest, Dublin, Los Cabos, Madrid, Malediven, New York City, Ottawa, Sacramento, Dalian en Haikou in China. In 2018 werd Hard Rock International door Forbes Magazine gekozen tot Top Employer for Women en op de Global Gaming Awards tot Land Operator of the Year. In 2019 werd Hard Rock International uitgeroepen door Forbes Magazine tot een van ‘America’s Best Large Employers’. Meer informatie over Hard Rock International vindt u op www.hardrock.com