Hard Rock International geeft startschot voor wereldwijde speurtocht naar John Lennon-memorabilia

Naar aanleiding van Lennons nieuwe boxset en sociale website

Ter ere van de release van John Lennons Mind Games – The Ultimate Collection en de lancering van zijn en Yoko Ono’s sociale website Citizen of Nutopia zet Hard Rock unieke artefacten van Lennon in de kijker op Hard Rock-locaties over de hele wereld. Zo komen bezoekers meer te weten over zijn manier van muziek maken, zijn vredelievende idealen en nog veel meer. Dit gebeurt in samenwerking met de John Lennon Estate en UMe, de wereldwijde catalogusdivisie van Universal Music Group.

Inspirerende nalatenschap

Hard Rock heeft 's werelds grootste en waardevolste collectie authentieke muziekmemorabilia, met meer dan 88.000 stukken. Tijdens de speurtocht naar John Lennon-memorabilia kunnen fans onder meer kleding, instrumenten, schetsen en songteksten ontdekken op verschillende Hard Rock-locaties, waaronder Brussel.

“Het is voor ons een grote eer om stukken van onschatbare waarde uit de inspirerende nalatenschap van John Lennon te tonen”, zegt Giovanni Taliaferro, Vice President Memorabilia & Design bij Hard Rock International. “Deze collectie bijzondere memorabilia geeft bezoekers nog meer inzicht in zijn creaties en idealen, die tot op vandaag voortleven.”

"You are here"
"You are here"

Onder meer de volgende items vallen te ontdekken:

  • Hard Rock Cafe Brussel: "You Are Here" – pen en inkt op papier (1971)
  • Hard Rock Cafe Atlanta: Deel van de songtekst van „Don't Let Me Down" (1969)
  • Hard Rock Cafe Boekarest: Zwart pak gedragen door John Lennon tijdens de Amerikaanse tournee van The Beatles (1965)
  • Hard Rock Casino Cincinnati: Bericht van John Lennon aan Stan Bronstein (1969)
  • Hard Rock Cafe Firenze: Zwarte leren jas gedragen door John Lennon in "How I Won the War" (1967)
  • Hard Rock Cafe Honolulu: Gitaar van John Lennon: Guild Starfire, 12 snaren (1966)
  • Hard Rock Cafe Key West: Overhemd in blauwe jeansstof, gedragen door John Lennon tijdens de opnames van "Whatever Gets You Through the Night" (1974)
  • Hard Rock Cafe London Piccadilly: De goudkleurige Algha-bril van John Lennon (midden jaren 60)
  • Hard Rock Cafe London Old Park Lane (kluis, speciale rondleiding vereist): Baldwin-klavecimbel (1967)
  • Hard Rock Cafe London Old Park Lane (kluis, speciale rondleiding vereist): Groene legerjas gedragen door John Lennon op de cover van de bladmuziek van "Imagine" en in de Dick Cavett Show (1972)
  • Hard Rock Cafe New York: Handgeschreven songtekst van "Help!" (1965)
  • Hard Rock Casino Northern Indiana: Zwart pak van D.A. Millings & Sons, gedragen door John Lennon in "A Hard Day's Night" (1964)
  • Hard Rock Cafe Orlando: Originele "PEACE AND LOVE" en portretschets, John Lennon (1969)
  • Hard Rock Hotel & Casino Atlantic City: John Lennon's kenmerkende beige pak zonder kraag (1963)

Ook deel van de John Lennon memorabilia @ Hard Rock Cafe Brussel:

Release van nieuwe boxset

Met deze speurtocht wordt de release van Mind Games – The Ultimate Collection gevierd. Deze boxset zet de luisteraar centraal in de studio en verkent de opnamesessies van het album in 1973 in The Record Plant in New York. Fans ontdekken hoe hun favoriete nummers tot leven kwamen, van het prille begin tot de laatste take, via onuitgebrachte fragmenten, onversneden versies, instrumentale tracks, gestripte mixen, studiogesprekken en meer.

Producer en zoon Sean Ono Lennon legt uit: “We werken al jaren aan de boxset van Mind Games. Ik wil niet te veel verklappen, maar deze release gaat verder dan een gewone boxset. Er zijn tal van lagen, die de fans hopelijk nog vele jaren zullen boeien. Ik hoop dat iedereen geniet van deze Mind Games, samen met Hard Rock.”

Sociale website van Lennon en Ono

De speurtocht sluit ook aan bij de lancering van John Lennons en Yoko Ono’s nieuwe sociale website, citizenofnutopia.com. Daarop kunnen fans zich aanmelden om vreedzame berichten achter te laten, bekrachtigende meditatieboodschappen te ontvangen en hun dankbaarheid en bewondering te uiten voor Lennon, Ono en hun kernprincipes: vrede, liefde en waarheid. Lennon en Ono bedachten Nutopia in 1973. Het denkbeeldige land is vereeuwigd in de songs Imagine en Mind Games.

Tijdens de speurtocht kunnen burgers van Nutopia rekenen op tal van kortingen en aanbiedingen in deelnemende Hard Rock-locaties. Ze kunnen ook punten en beloningen verdienen via het wereldwijde getrouwheidsprogramma Unity by Hard Rock door de QR-codes bij de John Lennon-memorabilia te scannen.

Voor meer informatie:

RCA I Evelien Olaerts I evelien.olaerts@rca.be I www.rcapress.be

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Hard Rock

Over Hard Rock®:

Hard Rock International (HRI) is wereldwijd een van de meest erkende bedrijven, met locaties in 73 landen, waaronder 184 cafés, 237 Rock Shops®, 28 hotels en 11 casino’s. Hard Rock heeft de meest waardevolle verzameling muziek-memorabilia, en alles startte met een gitaar van Eric Clapton. Deze verzameling is overal ter wereld te bewonderen. Hard Rock is ook gekend voor zijn verzamelbare mode- en muziekmerchandise, die te koop is in de Rock Shops en online op https://shop.hardrock.com. HRI is de eigenaar van het wereldwijde handelsmerk voor alle Hard Rock merken, zoals de Hard Rock Live® zalen. Het bedrijf is eigenaar, uitbater en franchisehouder van Cafes in iconische steden als Londen, New York, San Francisco, Sydney en Dubai. HRI is ook eigenaar licentiehouder en of manager van hotels/casino’s over de hele wereld, zoals de twee meest succesvolle ‘Hotel & Casino’ sites in Tampa en Hollywood, FL., allebei eigendom van en gerund door de HRI moedermaatschappij The Seminole Tribe of Florida. Andere opwindende ‘Hotel & Casino’s’ zijn er onder meer in Atlantic City en Punta Cana. De Hard Rock Hotels liggen in Bali, Cancun, Daytona Beach, Desaru Coast, Ibiza, Londen, Orlando, Shenzhen. Er komen nieuwe Hard Rock Cafes in onder meer Piccadilly Cirus in het Verenigd Koninkrijk, Kathmandu, Nepal, Kyoto, Japan, Asuncion, Paraguay en Chandigarh, India. Nieuwe Hard Rock Hotels, Casino’s of Hotel & Casino projecten staan op til in Amsterdam, Berlijn, Boedapest, Dublin, Los Cabos, Madrid, Malediven, New York City, Ottawa, Sacramento, Dalian en Haikou in China. In 2018 werd Hard Rock International door Forbes Magazine gekozen tot Top Employer for Women en op de Global Gaming Awards tot Land Operator of the Year. In 2019 werd Hard Rock International uitgeroepen door Forbes Magazine tot een van ‘America’s Best Large Employers’. Meer informatie over Hard Rock International vindt u op www.hardrock.com