Hard Rock International trapt feestjaar rond 50e verjaardag af met Lionel Messi

Voetballegende tekent wereldwijde deal van vijf jaar als merkambassadeur

Vandaag is het precies 50 jaar geleden dat het eerste Hard Rock Cafe® zijn deuren opende, in Londen. Sindsdien is Hard Rock International uitgegroeid tot een iconische horeca- en entertainmentketen. Het merk zet het jubileumjaar in met voetballer Lionel Messi aan zijn zijde, als merkambassadeur voor de volgende vijf jaar. Hij is de eerste sportfiguur die een partnerschap afsluit met Hard Rock.

Met dit partnerschap keert Hard Rock terug naar de beginjaren. De wereldbekende T-shirts van het merk zagen het levenslicht toen het oorspronkelijke Hard Rock Cafe® in Londen, in het begin van de jaren zeventig, een lokaal voetbalteam sponsorde. Op het T-shirt van het voetbalteam stond het eenvoudige Hard Rock-logo. De T-shirts die op overschot waren, werden teruggestuurd naar het café en weggegeven aan trouwe klanten. Uiteindelijk moest het restaurant een aparte toonbank oprichten voor de verkoop van T-shirts. Ook vandaag maakt het klassieke T-shirt van Hard Rock nog steeds integraal deel uit van de merkidentiteit.

Het partnerschap met Messi heeft ook tot een nieuwe kledingcollectie geleid. Op de T-shirts en hoodies pronkt niet alleen het speciale logo voor de vijftigste verjaardag, maar ook enkele typische symbolen voor de voetbalster: de leeuw, het nummer 10 en zijn eigen logo. De nieuwe collectie vult het iconische merkassortiment aan dat verkrijgbaar is in alle winkels en online shop.hardrock.com/en-us/messi.

“De voorbije vijftig jaar is het Hard Rock-merk uitgegroeid tot een van de meest herkenbare en geliefde merken ter wereld, met een Cafe, Hotel of Casino in 68 landen”, vertelt Jim Allen, voorzitter van Hard Rock International. “Toen onze vijftigste verjaardag eraan kwam, wisten we dat we moesten samenwerken met een icoon om deze mijlpaal te vieren op een onverwachte manier. Een betere keuze dan de legendarische Lionel Messi is er niet.”

“Ik ben trots om samen te werken met een bekend merk zoals Hard Rock, zeker op dit historische moment – hun vijftigste verjaardag!”, aldus Lionel Messi. “Sport en muziek zijn een cruciaal onderdeel van mijn leven, een perfecte combinatie van mijn werk en vrije tijd. De twee kunnen samenbrengen is een groot succes en ik ben dan ook blij dat ze op mij rekenen voor deze bijzondere mijlpaal. Het is een eer om als eerste sportfiguur ambassadeur te zijn van een merk dat in het verleden met heel wat muzieklegendes heeft samengewerkt.”

Allen en Messi hebben het partnerschap gevierd met originele attenties. Zo gaf Messi de voorzitter een gesigneerde replica van zijn gouden bal, en kreeg hij zelf een elektrische gitaar die speciaal voor hem ontworpen werd. Een replica van die gitaar, gesigneerd door de voetballer, zal binnenkort ook te bewonderen zijn in een Hard Rock Cafe®. De precieze locatie wordt binnenkort bekendgemaakt, maar vast staat wel al dat deze gitaar een deel wordt van de kostbaarste collectie muzikale objecten ter wereld.

Live Greatness

Het partnerschap maakt deel uit van ‘Live Greatness’, de nieuwe campagne van Hard Rock voor zijn vijftigste verjaardag en die een ‘voor-en-na-periode’ creëert voor het merk. De campagne roemt het verleden én blikt tegelijk vooruit naar een veelbelovende toekomst. Als onderdeel van deze campagne verschijnt Messi voor het eerst als ambassadeur in een reclamefilmpje, waarin hij zijn voetbalkunsten laat zien in een ruimte vol geliefde memorabilia van het merk.

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Hard Rock

Over Hard Rock®:

Hard Rock International (HRI) is wereldwijd een van de meest erkende bedrijven, met locaties in 73 landen, waaronder 184 cafés, 237 Rock Shops®, 28 hotels en 11 casino’s. Hard Rock heeft de meest waardevolle verzameling muziek-memorabilia, en alles startte met een gitaar van Eric Clapton. Deze verzameling is overal ter wereld te bewonderen. Hard Rock is ook gekend voor zijn verzamelbare mode- en muziekmerchandise, die te koop is in de Rock Shops en online op https://shop.hardrock.com. HRI is de eigenaar van het wereldwijde handelsmerk voor alle Hard Rock merken, zoals de Hard Rock Live® zalen. Het bedrijf is eigenaar, uitbater en franchisehouder van Cafes in iconische steden als Londen, New York, San Francisco, Sydney en Dubai. HRI is ook eigenaar licentiehouder en of manager van hotels/casino’s over de hele wereld, zoals de twee meest succesvolle ‘Hotel & Casino’ sites in Tampa en Hollywood, FL., allebei eigendom van en gerund door de HRI moedermaatschappij The Seminole Tribe of Florida. Andere opwindende ‘Hotel & Casino’s’ zijn er onder meer in Atlantic City en Punta Cana. De Hard Rock Hotels liggen in Bali, Cancun, Daytona Beach, Desaru Coast, Ibiza, Londen, Orlando, Shenzhen. Er komen nieuwe Hard Rock Cafes in onder meer Piccadilly Cirus in het Verenigd Koninkrijk, Kathmandu, Nepal, Kyoto, Japan, Asuncion, Paraguay en Chandigarh, India. Nieuwe Hard Rock Hotels, Casino’s of Hotel & Casino projecten staan op til in Amsterdam, Berlijn, Boedapest, Dublin, Los Cabos, Madrid, Malediven, New York City, Ottawa, Sacramento, Dalian en Haikou in China. In 2018 werd Hard Rock International door Forbes Magazine gekozen tot Top Employer for Women en op de Global Gaming Awards tot Land Operator of the Year. In 2019 werd Hard Rock International uitgeroepen door Forbes Magazine tot een van ‘America’s Best Large Employers’. Meer informatie over Hard Rock International vindt u op www.hardrock.com