Topper op de kaart: de Messi Burger
Hard Rock Cafe® lanceert nieuwe burger die de voetbalster zelf samenstelde
De legendarische steakburger van Hard Rock Cafe® een onherkenbare twist geven? Dat doet Lionel Messi… met tien ingrediënten. Ook in ons land kan je vanaf vandaag de nieuwe Messi Burger proeven, de nieuwste toevoeging aan de ‘Live Greatness’-campagne waar Hard Rock International en de voetbalster samen hun schouders onder zetten.
Met de internationale ‘Live Greatness’-campagne viert Hard Rock zijn vijftigste verjaardag. Daarbij keert Hard Rock terug naar de beginjaren: de wereldbekende T-shirts van het merk zagen het levenslicht toen het oorspronkelijke Hard Rock Cafe® in Londen, begin jaren zeventig, een lokaal voetbalteam sponsorde. Geen betere merkambassadeur denkbaar dus dan Lionel Messi die zelf de Messi Burger samenstelde, met tien ingrediënten die volgens de sterspeler niet op een burger mogen ontbreken.
De Messi Burger begint met een sappige, dubbele laag rundvlees – perfect gekruid en gegaard –, gevolgd door een winnende combinatie van toppings die je smaakpapillen helemaal in vervoering brengen: provolonekaas, schijfjes chorizo, gekarameliseerde rode ui, pikante en rokerige Hard Rock-saus op een geroosterd briochebroodje, met geschaafde Romeinse sla en aan de rank gerijpte tomaat. Wie wil, kan de Messi Burger afwerken met een gebakken ei erop en een portie gekruide frietjes erbij.
Jon Lucas, COO van Hard Rock International: "Het is een hele eer dat we onze samenwerking met de wereldvermaarde voetbalster Lionel Messi en de Live Greatness-campagne naar een hoger niveau kunnen tillen door zijn variant van de legendarische steakburger van Hard Rock te serveren. Wie de burger met Messi's favoriete ingrediënten wil uitproberen, ontvangen we met open armen. Fans van Hard Rock en Messi mogen zich alvast opmaken voor een unieke en onvergetelijke ervaring."
Als internationaal horecamerk heeft Hard Rock Cafe® vandaag over heel de wereld cafés, die jaarlijks door miljoenen gasten bezocht worden. Het eerste Hard Rock Cafe® opende zijn deuren in 1971 in Londen. Van daaruit verspreidde het merk zich naar grote steden als New York, Los Angeles, Chicago, Miami, Parijs, Sydney... Hard Rock Cafe® biedt een unieke ervaring en past geregeld zijn menu aan met tijdelijke aanbiedingen, waaronder combinaties met burgers en vernieuwende cocktails.
Over ‘Live Greatness’
In 2021 sloegen Messi en Hard Rock de handen in mekaar voor de Live Greatness-campagne van het merk, een initiatief dat voortbouwt op de fan-based principes die Hard Rock sinds het begin hanteert en dat erop gericht is fans te inspireren, door samen hun liefde voor dit iconische entertainment- en horecamerk te vieren.
De samenwerking is een eerbetoon aan de roots van Hard Rock en aan het allereerste Hard Rock Cafe® in Londen dat in de jaren zeventig T-shirts verkocht om een plaatselijk voetbalteam te sponsoren. Hard Rock en Messi onthulden samen een nieuwe collectie van merchandise, die een aantal van Messi's iconische symbolen draagt, zoals het nummer 10, de leeuw en zijn eigen logo.
Meer info over Live Greatness vind je hier. Extra materiaal over de samenwerking tussen Hard Rock en Messi vind je hier. Alle merchandise die voortvloeit uit de samenwerking tussen Hard Rock en Lionel Messi is verkrijgbaar in onze winkels en online.
About Hard Rock®:
Hard Rock International (HRI) is one of the most globally recognized companies with venues in 68 countries spanning 253 locations that include owned/licensed or managed Hotels, Casinos, Rock Shops®, Live Performance Venues and Cafes. HRI also launched a joint venture named Hard Rock Digital in 2020,
an online sportsbook, retail sportsbook and internet gaming platform. Beginning with an Eric Clapton guitar, Hard Rock owns the world’s largest and most valuable collection of authentic music memorabilia at more than 86,000 pieces, which are displayed at its locations around the globe. In 2021, Hard Rock was honored as one of Forbes Magazine’s Best Employers for Diversity, a Top Employer for Women and the Top Employer in the Travel & Leisure, Gaming, and Entertainment Industry. Hard Rock was also designated as a U.S. Best Managed Company by Deloitte Private and The Wall Street Journal and named the top performing hotel brand in J.D. Power’s North America Hotel Guest Satisfaction Study for the third consecutive year in 2021. The brand is owned by HRI parent entity The Seminole Tribe of Florida. For more information on Hard Rock International, visit www.hardrock.com or shop.hardrock.com.
Voor meer info en beelden:
Evelien Olaerts – RCA PR – evelien@rca.be